TimesCore
Debate | Tablets should replace textbooks in the classroom 동영상 강좌
  • 기사
  • 해석

Tablets should replace textbooks in the classroom

Introduction
Technology is advancing fast. Nowadays, there are many educational electronic resources, games, and programs. Therefore, more schools are adopting computers, tablets, and other electronic devices in the classroom. One of the most popular electronic tools is the tablet. A tablet is a handheld electronic device that functions like a mini computer. Students and teachers can easily download e-books on tablets. Today, our debaters will discuss whether tablets should replace textbooks in the classroom.



Henry (Constructive)
Tablets should replace textbooks in the classroom. Textbooks are expensive and heavy. It is costly to print them. It is also expensive for students to buy textbooks. Besides, printing books also has a negative effect on our environment. Tablets are much better for a number of reasons. First, students can download countless e-books and store them in their digital libraries. Also, tablets give students and teachers access to many other electronic resources, such as games, programs, or the Internet.



Ashley (Constructive)
Tablets should not replace textbooks in the classroom. Schools have used textbooks for hundreds of years. Teachers and students are already accustomed to using books in class. Why should we change something that already works well? Students are able to easily highlight and write notes in their textbooks. Furthermore, tablets can break. Students could spill water on or drop the tablets. Finally, students might use the tablets to play games, surf the web, or look at social media during class.



Henry (Rebuttal)
There is always room for improvement! That is why we should take advantage of technological advances. Did you know that users can highlight and write notes in e-books, too? It is also possible to delete all highlights and notes so that future students can use the e-book as if it were new. It is true that tablets can break, but textbooks can also get worn and damaged. Finally, there are ways that teachers can block students from accessing games and social media sites.



Ashley (Rebuttal)
Tablets are very expensive! Additionally, the production of these devices also does damage to the environment. The battery life needed to power a tablet is another problem. It may be difficult to charge the tablets especially because the battery tends to run out quickly. Finally, e-books can be helpful, but they cannot replace textbooks. For me, there is nothing like holding an actual book in your hands. It is not the same to read a book on an electronic device.

Judge’s Comments
The winner of today’s debate is Henry. Ashley committed two logical fallacies. She committed the appeal to tradition when she claimed that we should continue using textbooks because it has been that way for hundreds of years. She also committed an anecdotal fallacy. Debaters commit this fallacy when they use a personal experience or an opinion rather than sound evidence. She argued that, for her, it is not the same to read a book on an electronic device as it is a textbook.




Karen Lee
For The Teen Times
(ttt@timescore.co.kr)

서론 기술은 빠르게 발전하고 있다. 오늘날, 교육적인 전자 자료, 게임, 그리고 프로그램이 많이 있다. 따라서, 점점 많은 학교들이 교실에서 컴퓨터, 태블릿, 그리고 다른 전자 장비를 사용하고 있다. 가장 인기 있는 전자 도구 중 하나는 태블릿이다. 태블릿은 소형 컴퓨터와 같이 작동하는, 손으로 들고 다니는 전자 장치이다. 학생들과 선생님들은 태블릿으로 전자 도서를 쉽게 다운로드할 수 있다. 오늘, 우리의 토론자들은 태블릿이 교과서를 대체해야 하는지에 대해 토론할 것이다. Henry (주장) 교과서를 태블릿으로 대체해야 한다. 교과서는 비싸고 무겁다. 그것을 인쇄하는 데에는 돈이 많이 든다. 또한 학생들이 교과서를 구입하기에도 비싸다. 게다가, 책을 인쇄하는 것은 환경에 부정적인 영향을 주기도 한다. 여러 가지 이유로 태블릿이 훨씬 낫다. 우선, 학생들은 수많은 전자 도서를 다운로드할 수 있고 자신들의 디지털 도서관에 그것들을 보관할 수 있다. 또한, 태블릿은 학생들과 선생님들이 게임이나 프로그램, 혹은 인터넷과 같은 많은 전자 자료에 접근할 수 있게 해 준다. Ashley (주장) 교과서를 태블릿으로 대체하면 안 된다. 학교는 수백년 동안 교과서를 사용해 왔다. 선생님과 학생들은 이미 교실에서 교과서를 사용하는 것에 익숙하다. 왜 이미 잘 되고 있는 것을 바꿔야 하나? 학생들은 교과서에 쉽게 표시하거나 메모를 쓸 수 있다. 게다가, 태블릿은 고장날 수 있다. 학생들은 태블릿에 물을 쏟거나 태블릿을 떨어뜨릴 수 있다. 마지막으로, 학생들은 수업 중에 게임을 하거나, 인터넷을 하거나, 또는 소셜 미디어를 보기 위해 태블릿을 사용할지도 모른다. Henry (반박) 개선의 여지는 항상 있다! 우리가 기술적 진보를 이용해야 하는 것은 그 때문이다. 당신은 태블릿 사용자들이 전자 도서에도 표시하고 메모를 달 수도 있다는 것을 알았나? 또한 다음 학생들이 전자 도서를 새 것처럼 사용할 수 있도록 모든 표시와 메모를 삭제하는 것도 가능하다. 태블릿이 고장날 수 있다는 것은 사실이지만, 교과서 역시 닳고 손상될 수 있다. 마지막으로, 학생들이 게임을 하거나 소셜 미디어 사이트에 들어가는 것을 선생님들이 막을 수 있는 방법이 있다. Ashley (반박) 태블릿은 매우 비싸다! 게다가, 이러한 장치들의 생산 역시 환경에 해를 입힌다. 태블릿을 작동시키기 위한 배터리 수명은 또 다른 문제이다. 특히 배터리가 빠르게 소모되기 때문에 태블릿을 충전하는 것은 어려울 수도 있다. 마지막으로, 전자 도서는 도움이 되지만, 그것이 교과서를 대체할 수는 없다. 나에게 있어서, 실제 책을 손에 들고 있는 것만큼 좋은 것은 없다. 전자 장비로 책을 읽는 것은 다르다. 심사위원 평가 오늘 토론의 승자는 Henry이다. Ashley는 두 가지 논리적 오류를 범했다. 그녀는 수백년 동안 그러했기 때문에 우리가 교과서를 계속해서 사용해야 한다고 주장했을 때 전통에 호소하는 오류를 범했다. 또한 그녀는 일화의 오류를 범했다. 토론자들이 타당한 근거보다는 개인적인 경험이나 의견을 이용할 때 이 오류를 범하게 된다. 그녀는 전자 장비로 책을 읽는 것은 교과서를 읽는 것과는 다르다고 했다.